piątek, 5 czerwca 2015

#9 Gmork


gmork.png


Informacje dostępne na stronie wydawnictwa:
Jesteśmy wrocławskim wydawnictwem powstałym z inicjatywy ludzi, których łączy pasja do książek. Przyświecają nam trzy cele: dobra literatura, wartościowi autorzy i profesjonalne wykonanie. Wydajemy to co chcielibyśmy przeczytać, tak jak chcielibyśmy to przeczytać. Skupiamy się głównie na literaturze grozy, ale nie ograniczamy się tylko do niej. Nie boimy się nowych technologii, cenimy zarówno miłośników papieru jak i e-papieru.


Zapraszamy pisarzy i poetów, którzy chcą się wydać. Zapewniamy kompleksową obsługę pod każdym względem (korekta, redakcja, skład i przygotowanie do druku, projekt okładki, druk i sprzedaż). Wszystkie książki przez nas wydane opatrzone są numerem ISBN i umieszczane w naszej księgarni internetowej, oraz promowane.


Kontakt: 795 626 546
Adres mailowy: wydawnictwo@gmork.pl
Adres siedziby: Ignacego Domeyki 16, 53-209 Wrocław


Informacje zebrane przez Gdzie wydać?
  1. Jaki wydawnictwo ma stosunek do debiutantów oraz osób w przedziale wiekowym 17-30 lat? Czy takie osoby mają szansę wydania u Państwa książki? I czy uzyskają pomoc edytorską?
Nie mamy nic przeciwko debiutantom. Autorzy naszych pierwszych książek to sami debiutanci, albo prawie debiutanci. Wiek autora nie ma większego znaczenia, liczy się dojrzałość tekstu. Każdy uzyska u nas pomoc edytorską, nie wydajemy tekstów bez naszej korekty i redakcji.
2. Jakiego typu beletrystykę wydają Państwo najchętniej? Co preferują? Jaki wydawnictwo ma stosunek do literatury young adult i fantasy?
Nie ograniczamy się do konkretnego gatunku, jednak preferujemy klimaty ogólno-grozowe, thrillery, sci-fi, fantastykę. Nasz stosunek do literatury young adult jest sceptyczny, ale wszystko zależy od treści.
3. Ile średnio propozycji wydawniczych redakcja otrzymuje miesięcznie? Czy wszystkie są czytane w całości, a może zdarza się, że utwór odrzucany jest już po pierwszych kilku rozdziałach?
Miesięcznie otrzymujemy kilka propozycji, z których większość jest czytana w całości. Zdarza się, że całkowicie złe teksty odrzucane są już po kilku stronach lub nawet po streszczeniu.
4. Jakiej formy nadsyłania prac wymaga wydawnictwo?
Dokument tekstowy (doc, odt, rtf) względnie sformatowany, bez błędów ortograficznych.
5. Jak długo trzeba oczekiwać na rozpatrzenie propozycji wydawniczej?
Zależnie od nakładu pracy od miesiąca do pół roku. Zależnie czy tekst zaklasyfikował się do czytania całości.
6. Po jakim czasie, od zaakceptowania przez wydawcę propozycji wydawniczej, można spodziewać się jej realnego wydania?
Około pół roku.
7. Czy autor ponosi koszty w związku z wydaniem książki? Jeśli tak, na jakiej zasadzie dzielone są koszty druku?
W zależności od ustalonego sposobu wydania autor nie ponosi żadnych kosztów, pokrywa je częściowo (korekta, redakcja) lub w całości.
8. Jaki rodzaj umowy wydawnictwo zawiera z pisarzem? Czy wydawnictwo zastrzega sobie prawo wyłączności wydania utworu? Czy jest konieczne zrzeczenie się z praw autorskich? Jeśli tak, to na jakich warunkach i na jak długo?
W przypadku, gdy pokrywamy całość kosztów wydania, autor zrzeka się praw majątkowych do utworu, zwykle na okres 5 lat (prawa autorskie są niezbywalne), w zamian za procent ze sprzedaży (zwykle 10%). Posiadamy wtedy wyłączność na dysponowanie i sprzedaż dzieła. W przypadku, gdy koszty w całości pokrywa autor, wydrukowany nakład jest własnością autora, z możliwością sprzedaży książki przez nasz sklep internetowy i naszych dystrybutorów. Możliwe są również wszelkie warianty pośrednie.
9. W jaki sposób liczone jest honorarium autora? Czy debiutujący pisarz może liczyć na jakikolwiek procent od sprzedaży?
W przypadku, gdy pokrywamy całość kosztów wydania, honorarium autora wynosi zwykle 10% ceny zbytu książki drukowanej i 25% ceny e-booka. Nie ma znaczenia, czy ktoś jest debiutantem.
10. Jak wygląda dystrybucja wydanej książki? Jak długo jest w sprzedaży?
Książki są sprzedawane przez nas w sklepie internetowym, na imprezach masowych, takich jak konwenty, targi, oraz przez naszego dystrybutora, który rozprowadza je po księgarniach na terenie Polski.
11. Czy wydawnictwo promuje książkę, czy autor musi ją reklamować na własną rękę? Jak wygląda ewentualna promocja?
Książki promowane są przez nas w mediach społecznościowych, na imprezach masowych i spotkaniach autorskich oraz przez naszych partnerów i patronów medialnych. Promocja książki przez autora jest mile widziana.
12. Czy zajmują się Państwo wydawaniem tomików poezji?
Nie mieliśmy jeszcze przyjemności.
13. Jaki wydawnictwo ma stosunek do treści już opublikowanych na np. blogu, forum? Czy jest możliwość wydania takiej historii?
Zależy od tekstu. Przykładowo połowa wydanego przez nas zbioru Wszystkie białe damy była publikowana na blogach.


Słowo o Wydawnictwie Gmork od Załogi Gdzie wydać?:
Gmork — młode wydawnictwo, mające na swoim koncie pozycje warte przeczytania. Podczas buszowania po ich stronie internetowej, natknęłam się na zakładkę „Tea Time”, która myślę, że przypadnie Wam do gustu.
Jak sami piszą:
Cykl „Tea Time” powstał z myślą przede wszystkim o początkujących pisarzach, pragnących przedstawić swoje prace szerszej publice. Chcemy pomóc im zaistnieć w literackim świecie, publikując i promując ich teksty na łamach naszej strony internetowej. Zapraszamy nie tylko debiutantów, ale również tych, którzy publikowali już gdzieś wcześniej swoje prace. Najlepszym, naszym zdaniem, autorom, oferujemy w przyszłości możliwość współpracy w zakresie wydania ich tekstów w zbiorze opowiadań z cyklu „Tea Time”, lub nawet wydania własnej książki.”
Czy to nie wspaniała wiadomość? Od razu widać, że wydawnictwo oferuje współpracę szerokiemu gronu pisarzy. Sam pomysł na taki zbiór opowiadań jest niezwykle trafiony, bo od czegoś trzeba przecież zacząć, prawda?
Nie od razu się książki wydaje.
Wydawnictwo oferuje również odpłatną usługę edytorską. Cennik oraz wszystkie potrzebne informacje zostały podane na podstronie.
Z pewnością na uwagę zasługuje cykl opowiadań wydany pod nazwą Pokłosie.  Pięcioro pisarzy — Kacper Kotulak, Paulina J. Król, Jarosław Turowski, Juliusz Wojciechowicz oraz Marek Zychla — zjednoczyło się, aby „oddać hołd” Stephenowi Kingowi, który był dla nich inspiracją i niedoścignionym wzorem:

Historie niebanalne, łączące w sobie dobrze już czytelnikowi znane wątki z nowymi pomysłami, będą z pewnością nie lada gratką dla każdego fana szeroko pojętej grozy, a dla miłośników prozy króla Stefana — pozycją wręcz obowiązkową.”

Wydawnictwo Gmork odebrałam bardzo przyjaźnie. Jest innowacyjne, gdyż specjalizuje się w wydawaniu krótkich form (zbiorów opowiadań), co z reguły zdarza się rzadko.


Dziękujemy Wydawnictwu Gmork za odpowiedzenie na nasze pytania. Doceniamy!

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz, ale nie tolerujemy chamskiego spamu.

      Usuń
  2. Wydajemy to co chcielibyśmy przeczytać, tak jak chcielibyśmy to przeczytać.
    Przecinek przed co.

    cenimy zarówno miłośników papieru jak i e- papieru.
    Przecinek przed jak.

    preferujemy klimaty ogólno-grozowe
    Ogólnogrozowe raczej, co nie zmienia faktu, że taka konstrukcja kiepsko brzmi.

    „ Cykl „Tea Time”
    Zbędna spacja. W ogóle w całym tym wpisie jest sporo podwójnych spacji między wyrazami.

    Najlepszym, naszym zdaniem, autorom, oferujemy w przyszłości możliwość współpracy
    Trzeci przecinek jest do wyrzucenia.

    „ Historie niebanalne
    Zbędna spacja.

    pozycją wręcz obowiązkową.”
    Niepoprawne cytowanie. Kropka powinna stać po znaku zamknięcia cudzysłowu, nie przed nim. Nawet jeśli należy do cytowanego zdania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń