sobota, 9 maja 2015

#7 Media Rodzina



Informacje dostępne na stronie wydawnictwa:

Kontakt z nami:
ADRESY E-MAILOWE:
  •   ogólny wydawnictwa: mediarodzina@mediarodzina.pl
  •   dział handlowy: handlowy@mediarodzina.pl
  •   magazyn: magazyn@mediarodzina.pl
MEDIA RODZINA Sp. z o.o.
ul. Pasieka 24
61-657 Poznań
Nr konta 69 1090 2255 0000 0005 8000 0082
MAGAZYN WYDAWNICTWA MEDIA RODZINA
ul. Poznańska 102
60-185 Skórzewo k/Poznania




Informacje zebrane przez Gdzie wydać?
1. Jaki wydawnictwo ma stosunek do debiutantów oraz osób w przedziale wiekowym 17-30 lat? Czy takie osoby mają szansę wydania u Państwa książki? I czy uzyskają pomoc edytorską?
To, czy wydawnictwo zainteresuje się przesłaną propozycją, nie zależy od wieku autora, a tego, czy książka jest ciekawa i dobrze napisana, a także od tego, czy wpisuje się w profil literacki wydawnictwa. Oczywiście, każdy utwór, który trafia na biurko redaktora, podlega normalnemu procesowi wydawniczemu (redakcja, korekta, skład, druk, dystrybucja). Poradnictwa literackiego jednak nie prowadzimy.
2. Jaki rodzaj umowy wydawnictwo zawiera z pisarzem? Czy jest konieczne zrzeczenie się z praw autorskich? Jeśli tak, to na jakich warunkach i na jak długo?
Umowa licencyjna za każdym razem podpisywana jest na indywidualnych warunkach. Nie praktykujemy zazwyczaj zrzekania się praw autorskich przez twórcę. Jednak zastrzegamy sobie prawo wyłączności wydania utworu na czas określony.
3. Jakiego typu beletrystykę wydają Państwo najchętniej? Co preferują? Jakie wydawnictwo ma stosunek do literatury young adult i fantasy?
W beletrystycznej serii Gorzka czekolada staramy się wydawać niesztampowe i emocjonujące tytuły obyczajowe (seria biała) oraz powieści kryminalne (seria czarna).
Poza tym, z dużą przyjemnością i powodzeniem wydajemy tytuły z kategorii YA oraz fantasy (jak np. serie „Igrzyska śmierci”, „Arkadia”).
5. Czy dzieło początkującego pisarza ma szansę na druk, czy jedyna opcja to wydanie wersji internetowej w postaci e-booka?
Nie praktykujemy publikacji książek jedynie w wersji elektronicznej. Podstawą wydania jest edycja papierowa.
6. Jak wygląda dystrybucja wydanej książki? Jak długo jest w sprzedaży?
O „długości życia” książki na rynku księgarskim nie decyduje wydawca, lecz czytelnicy i księgarze.
7. Czy wydawnictwo promuje książkę, czy autor musi ją reklamować na własną rękę? Jak wygląda ewentualna promocja?
Promocja książki uzależniona jest od jej gatunku, a także czytelnika, do jakiego trafia. Zazwyczaj promujemy ją w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz w Internecie (media społecznościowe, blogi), w księgarniach (ekspozycje, spotkania autorskie), podczas wydarzeń literackich (targi, festiwale). Rzecz jasna, bardzo cenimy też inicjatywy samych autorów.
8. Jakiej formy nadsyłania prac wymaga wydawnictwo?
Teksty można przesyłać zarówno w formie wydruku, jak i mailowo na skrzynkę: propozycje@mediarodzina.pl
9. Czy autor ponosi koszty w związku z wydaniem książki? Jeśli tak, na jakiej zasadzie dzielone są koszty druku?
Nie.
10. Czy zajmują się Państwo wydawaniem tomików poezji?
Czasem się to zdarza, choć rzadko.
11. W jaki sposób liczone jest honorarium autora? Czy debiutujący pisarz może liczyć na jakikolwiek procent od sprzedaży?
Praktykujemy dwa rodzaje wynagrodzeń – honorarium jednorazowe lub tantiemy od sprzedanych egzemplarzy. Warunki umowy ustalane są indywidualnie z każdym autorem.
12. W jakim czasie, od wykazania chęci wydawnictwa na wydanie książki, można spodziewać się jej realnego wydania?
Termin wydania uzależniony jest od wielu czynników – przede wszystkim od samego utworu (np. co innego wydanie książki ilustrowanej, a co innego tylko tekstowej), czasu potrzebnego na redakcję i kilkukrotną korektę, przygotowanie oprawy graficznej i składu oraz druk. Minimalny czas to pół roku od momentu podjęcia decyzji o wydaniu książki, choć bywają książki wydawane znacznie szybciej.
13. Jak długo trzeba oczekiwać na rozpatrzenie propozycji wydawniczej?
To również zależy od rodzaju nadesłanego utworu. Są takie propozycje, na które nie odpowiadamy (grafomania), są utwory wymagające konsultacji specjalistycznych i są utwory, które od razu nam się podobają. I tu decyzja podejmowana jest najszybciej.
14. Jaki wydawnictwo ma stosunek do treści już opublikowanych na np. blogu, forum? Czy jest możliwość wydania takiej historii?
Nie mieliśmy dotychczas takich doświadczeń, choć nie wykluczamy takich publikacji ☺


Słowo o Wydawnictwie Media Rodzina od Załogi Gdzie wydać?:
20 lat w życiu wydawnictwa to tyle, co pierwsze zdanie książki, może pierwszy akapit, pierwsza strona czy rozdział. Jakże często jej dalsze losy – to czy będzie wydana i to czy będzie czytana – zależą od tego, co było na początku.”
Wydawnictwo Media Rodzina rozpoczęło swoją działalność w roku 1992, kiedy to w grudniu wydali pierwszą książkę: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły Adele Faber i Elaine Mazlish, która po dziś dzień utrzymuje się w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się książek wydawnictwa. Zostało założone przez Amerykanina Roberta Davida Gamble'a przy współpracy z  Bronisławem Kledzikiem, obecnie stojącym na czele wydawnictwa jako dyrektor i redaktor naczelny.
Po entuzjastycznym przyjęciu pierwszej wydanej książki, wydawnictwo zaczęło się rozwijać, a jednym z jego głównych filarów stały się  popularne poradniki o tym, jak żyć w rodzinie, w społeczeństwie, dotyczące wychowania dzieci czy uzależnień. Jednak bezprecedensowym sukcesem okazała się wydana seria o młodym czarodzieju, która podbiła serca milionów niesamowity cykl o Harrym Potterze autorstwa J. K. Rowling.
Intuicyjnie nazwę Media Rodzina skojarzyłam z literaturą dla dzieci oraz młodzieży i, jak się okazało, skojarzenie to nie było błędne. Wchodząc na główną stronę internetową wydawnictwa, w nowościach wydawniczych oraz zapowiedziach znalazłam kilka pozycji dla dzieci, chociażby Kopciuszek Charlesa Perraulta. Nie dajmy się jednak zwieść pozorom, ponieważ za niewinną czytanką dla najmłodszych znaleźć możemy takie tytuły jak: Służące Kathryn Stockett (emocjonalna powieść obyczajowa), Śnieżka musi umrzeć Nele Neuhaus (niemiecki kryminał na najwyższym poziomie) czy seria Igrzysk śmierci Suzanne Collins (literatura YA). Myślę, że tworzy to szerokie pole do popisu debiutantom, aspirującym na profesjonalnego pisarza


Dziękujemy
Wydawnictwu Media Rodzina za poświęcenie kilku minut na odpowiedzenie na nasze pytania. Doceniamy, pamiętamy, z miłą chęcią polecamy!

6 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, to wydawnictwo podoba mi się najbardziej z tu przedstawionych.
    Wasz blog jest bardzo pomocny. Mam zamiar wydać swoją książkę (dopiero ją zaczynam), a na GW trafiłam przypadkiem. Bardzo mi się tu podoba, pomysł z prowadzeniem takiego bloga jest oryginalny. A wielu młodym autorom może się przydać spis wydawnictw.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło, że nasza praca jest doceniania :)

      Osobiście też już mam swoje typy - Genius Creations oraz Wydawnictwo Otwarte. Myślę, że z takich zwykłych odpowiedzi na pytania możemy dowiedzieć się nie tylko o preferencjach wydawnictwa, ale też odczuć pewne wibracje z samej formy odpowiedzi, co, tak myślę, pomaga w późniejszym wyborze :)

      Życzę powodzenia w pisaniu książki! Może kiedy już zostaniesz znaną pisarką, to wspomnisz, że to dzięki GW znalazłaś wymarzonego wydawcę :P

      Pozdrawiam,
      chusteczka_aha
      Załoga GW

      Usuń
  2. Trafiłam tu przypadkiem i muszę przyznać, że wasz pomysł na bloga jest genialny! :D Wreszcie w jednym miejscu można sobie poczytać o preferencjach różnych wydawnictw... na pewno będę często zaglądać. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. To, czy wydawnictwo zainteresuje się przesłaną propozycją nie zależy od wieku autora
    Przecinek przed nie zależy.

    Wydawnictwo Media Rodzina istnieje od roku 1992, kiedy to w grudniu wydali pierwszą książkę
    To zdanie sugeruje, że wydawnictwo zostało założone dopiero w grudniu, w momencie wydania pierwszej książki, a to nieprawda.

    Roberta Davida Gamblea
    Nazwisko Gamble odmienia się w dopełniaczu Gamble'a.
    http://sjp.pwn.pl/zasady/Nazwiska-zakonczone-na-I-e-I-nieme;629619.html

    Jednak bezprecedensowym sukcesem okazała się wydana seria o młodym magiku, która podbiła serca milionów - niesamowity cykl o Harrym Potterze autorstwa J. K. Rowling.
    Czarodzieju. (Czarodziej to nie to samo, co magik.)

    Wchodząc na główną stronę internetową wydawnictwa w nowościach wydawniczych oraz zapowiedziach znalazłam kilka pozycji dla dzieci
    Oddzielający frazę z imiesłowem przecinek przed w nowościach.

    ponieważ za niewinną czytanką dla najmłodszych, znaleźć możemy takie tytuły jak
    Bez przecinka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Waszej działalności mam ogromną motywację do tego, żeby w końcu wydać książkę. To, co robicie jest nieocenione! Wasz wkład i determinacja pomogą niejednemu debiutantowi! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, bo wydawnictwo używa słowa grafomania i nie rozumie jego znaczenia?!
    Grafomania nie oznacza złych książek!!!
    Grafomania oznacza to, iż autor nie potrafi się powstrzymać od tworzenia. Zatem może autor nie móc się powstrzymać od tworzenia dobrej literatury!
    Po za tym, jeśli ktoś wysyła do wydawnictwa wiadomość, dobrym obyczajem jest odpowiedzieć. Nawet krótkie nie dziękuję. Ale do tego trzeba mieć klasę...

    OdpowiedzUsuń